Jag, Emilia och Zelda åkte till Jurva för att fira min mamma, det är morsdag och sedan fyller hon om ett par dagar. Vi var på en härlig lånpromenad i det soliga vårvädretCool
Zelda lekte med två 9 veckor gamla papillon valpar, jösses vad duktig hon är med dessa små liv Pusu
Efter kl 17 åkte vi till Malax för att träna agility. Min mamma ville komma med och titta, så jag hade två åskådare med mej.
Det blev inte så långa träningar eftersom det var 5 andra hundar på träningen. Vi var noga med platssittningen i början och det gick förvånansvärt bra. På banan var det sedan 3 hopp på rad, sedan tunnel och därefter 3 hopp åt andra hållet där hunden skulle ta hoppen bakifrån. och till sist slalom och tunnel. Slalom gick sakta, försökte få mer fart och säja "mene" men det gick inte utan sedan när jag jag sa "bra" hela tiden så blev inte kommandot för hårt.
Efter träningen körde vi hem min mamma och åkte hemmåt.
Detta var bästa dagen på länge Nauru
____________________________________________________________

Minä, Emilia ja Zelda mentiin Jurvaan juhlimaan minun äitiä, tänään kun on äitienpäivä ja parin päivän päästä hänen synttärit. Oltiin ihanalla lenkillä aurinkoisessa kevätsäässäCool
Zelda leikki kahden 9 viikoisen perhoskoira pennun kanssa, jestas kun se kohtelee näitä pikkuisia niin hyvinPusu
Klo 17 jälkeen ajeltiin Maalahteen agility harkkoihin. Äitinikin halusi tulla katsomaan joten minulla oli kaksi katsojaa mukana.
Harjoitukset eivät ollut niin pitkiä kun siellä oli 5 muutakin koiraa reenaamassa. Oltiin tarkkana istumisen kanssa lähdössä ja se meni yllättävän hyvin. Radalla oli ensin 3 hyppyä peräkkäin , sitten putkeen. Sen jälkeen oli kolme hyppyä eri suunnassa jolloin piti tehdä välistävedot. Sitten pujottelu ja putki.
Pujottelu meni hitaasti. Kokeilin sanoa "mene", komennosta tulee liian kova, sitten sanoin "hyvä" enkä pitänyt liian kiirettä niin se meni aika hyvin, eikä komento ole liian kova.
Harjoitusten jälkeen vein äitini kotia ennenkuin lähettiin kotia päin.
Tämä oli kyllä paras päivä pitkään aikaanNauru