I Malax var det inofficiell agilitytävling idag. Vi blev tvåa i tävlingsgruppen (1)
idealtiden var 55 sekunder och våran tid var 47,8.

Jag gick runt med Zelda på området så hon fick gå bland alla hundar och människor. Hade även buren där så hon inte skulle vara å intreserad av allt omkring utan skulle vänja sej med allt,....så hon inte smiter ifrån mej mitt i banan". Målet med denna tävling var att jag skulle ha full kontoll över hunden och att starten skulle fungera...att hon inte reser sej. och det fungerade. Efter att ha satt henne på sin plats vid starten så sa jag "paikka" och backade ifrån henne och ställde mej bakom första hindret vänd mot henne, jag räknade sakta till 5 och sedan startade vi. Hon rev ett ribba varav det blev 5 felpoäng. Anars var jag mycket nöjd, hon följde bra, tog kontakterna, slalom gick bra. Det mest krångliga på banan var i början, hinder 2 och 3 som jag funderade länge hur jag skulle ta den.  Och mer fart kommer med tiden =)
Här är adressen som där man ser hur det gick

http://youtu.be/hvdz4aUjgZs

__________________________________________________________________________________

tänään oli Maalahdessa epikset ja vuoden eka kilpailu meille. Tultiin toiseksi kilpailuryhmässä (1)
ihanneaika oli 55 sekuntia ja me saatiin 47,8 sekuntia.
Kävelin Zeldan kanssa ympäri aluetta ja toin häkinkin sisälle jotta se tottuu koira ja ihmismäärään...jotta se ei karkaa kisassa. se olikin päivän tavoite että koira pysyy hanskassa ja jotta se pysyy aloillaan startissa. Ja molemmat nuo asiat onnistui. Se oli aika helposti ohjatettavissa.
Alussa laitoin Zeldan paikoilleen istumaan käskysanalla "paikka", menin peruuttamalla pois eka esteen taakse, seisoin koiraa vasten ja laskin hiljaa viiteen jolloin annoin lähtökäskyn. Heye eka esteen jälkeen oli radan vaikein kohta, tein toisen esteen luona vekin ja kolmannen luona niiston jotka onnistivat jotenkuten. Yksi rima tippui jolloi tuli 5 virhepistettä. muuten olin tosi tyytyväinen , se oli ohjatettavissa, otti kontaktit, pujottelu meni hyvin. Ja sitten tuota vauhtia tulee varmaan lisää kokemuksen ja ajan myöden. Taas kirjoittelen ilman laseja joten kirjoitusvirheitä varmaan löytyy.
Tässä osoite jossa näkyy meidän suoritus.

http://youtu.be/hvdz4aUjgZs