Olemme treenanneet useammankin kerran viime kirjoituksesta.Sekä agilityä ja tottista. Käytiin Tanjan kans vaasas Elinan opeissa. Ja se meni ihan kivasti. Oli tosi hyvä harjoitukset.Sekä Linda että Zelda oli mukana.
Karijoella oltiin tottis reeneissä Zeldan kans, sekin meni ihan hyvin mutta hampaat vissiin vielä vähä aristaa kun ei halua oikeen pitää patukkaa lujasti.
Tanjan kans oltiin perjantai illalla kasvihuoneella ja tehtiin sama rata kun Elinalla oli vaasassa. Linda meni oikeen näppärästi ja irtoskin mukavasti. Kepit se meni mainiosti vaikka kävelin toisellakin puolella. Zeldalla oli vauhti päällä  . Kiertäminen ja niistäminen meni hyvin. Putkeen irtoaminen onnisti hyvin.
Tänään otin sit omalla kentällä lyhyet reenit. Hyppy, hyppy ja kiertämine jossa niisto jonka jälkeen hyppy ja kepit. Lindalle tuotti vaikeutta viimeinen hyppy jolloin leikkasin takaa. Alustan avulla sain sen toimimaan. Se irtos ja sieltä sit kepeille joka meni tosi hyvin. Kylläpäs lindas on ruvennut olemaan vauhtia  Zeldan kans otin saman harjoituksen ja se meni hyvin. Kepit otin erikseen kun sillä on vain 3 keppiä.

 

Vi har tränat flera ggr sedan jag skrev sist. Både agility och lydnad. Vi var med Tanja i vasa och tränade med Elina. Och det gick bra. Vi hade jättebra träning och både Linda och Zelda var med.
Var i Bötom på lydnadsträning med Zelda. Det gick bra men jag tror att hon fortfarande är öm i munnen för hon vill inte gripa ordentligt.
I fredags var vi med Tanja och tränade i växthuset och vi gjorde samma bana som Elina hade i vasa. Linda var jätte duktig och det går att skicka henne framåt. Slalom gick perfekt även när jag gick på andra sidan. zelda var det fart på  .
Hon tar tunneln när jag skickar dit henne,tar hinder bakifrån.
Idag tog jag ett kort tränings pass på egen bana. Hopp,hopp och sedan runda ett hinder bakifrån, sedan hopp och sist slalom. Linda hade svårigheter med sista hoppet där jag springer bakom henne. med hjälp av en godbit väntandes på ett underlägg bakom hindret så lyckades det. Därifrån till slalom som gick riktigt bra. Oj vad det har börjat vara fart på Linda med Zelda tog ja samma saker och det gick bra. Det var bara slalom som jag tog skilt, där hon har 3 pinnar.