Var redan uppe kl 7 i morse. Så jag åkte till Nämpnäs och tränade redan vid 9 tiden. Efter att jag gjort banan så tog vi en sväng med hundarna i det helt underbara vädret.
På banan hade jag 2 hopp och sedan tunneln. sedan 2 hopp igen där de hamna och svänga och till sist längdhoppet och ett sista hopp. På längdhoppet lade jag en ribba på första delen och en ribba som var fast på ena ändan och sedan i marken, detta för att Linda skulle klara det......YES !!! och hon klarade det riktigt bra, hon sprang inte över =)
Som skilda hinder så tog jag A:t, gungan och slalom.
Med båda två tränade jag mycket på att de ska sitta still i starten, de vill båda sticka iväg i förväg. Linda hade bra fart idag och blir självsäkrare. Måste träna på att på på vänter sida på slalom. Zelda var full med fart, Hon har 30 cm höjd på hoppen. Med henne tog jag också bommen och tränade kontakten på nerfarten ordentligt. Är jättenöjd med träningen. Det går så bra när man planerar den i förväg och får koncentrera sej 100 % på sina hundar.

____________________________________________________________


Olin jo ylhäällä klo 7 aamulla. Joten lähin  jo 9 maissa Nämpnäsiin treenaamaan agia.Kun olin tehnyt radan niin mentiin koirien kans pienelle lenkille mitä mahtavimmassa ilmassa.
Radassa minulla oli 2 hyppyä ja putki. Sen jälkeen 2 hyppyä jossa koira joutui kääntymään aika paljon ja lopuksi pituushyppy ja yksi hyppy. Pituushupyn ekalle osalle laitoin riman ja toisen joka oli toises laidas kiinni ja toinen pää maahan, tämä siksi että Linda onnistuis tämän esteen kans.....YES !!! se onnisti, ei juossut yli enää :) Erikseen otin  A:n, keinun ja kepit. Molempien kans reenasin paikoillaan istumista startissa, molemmat haluaa lähteä aiemmin. Lindalla oli hyvä vauhti ja hän oli itsevarma. Zeldal oli täys vauhti päällä, hyyn korkeus sillä on 30 cm.  Sen kans tin myös puomin, reenattiin kontaktia kunnolla alasmenossa. Olen tosi tyytyväinen harjoituksiin. Meni hyvin kun ne suunnittelee etukäteen ja saa keskittyä 100% omiin koiriin.