Vi åkte på privat träning med "Milla" , till hallen i Malax. Det var Tanja & Lumo och Lotta & Kiwi. Vi åkte i min bil. Vi kom dit så tidigt så vi hanngå på kaffe på "pappadagis".
Milla hade gjort en riktigt trevlig bana med några svårare ställen. Med Zelda har jag problem med starten. Har tränat med sitt med klicker ett par veckor men på träningen reste hon sej från starten varje gång. Måste komma på något annat sätt så hon inte kommer smygande när jag har satt henne i position och går ifrån henne. Ett ställe på banan fick jag inte famnvändningen att fungera, hunden kunde men för mej gick det inte fram och det kändes inte naturligt så det måste jag träna mer på.  Anars var ja mycket nöjd med träningen. Fast jag inte är bra i benet ännu så gick det att springa rätt så bra, även om dagen efter inte är så trevlig, får läka benet med is och kylsalva. Men det går nog. Nästa om en vecka på söndag är det inofficiell agilitytävling som jag funderat på att gå på.
Får se om det är mycket stavfel för jag skriver detta utan glasögonKieli ulkona

Sätter med en link där man kan se en bit av banan och framförallt vårt besvär vid starten. Längst ner på sidab ser man en ritning på hela banan som är ritad med paint, så avstånden stämmer inte

http://youtu.be/TpykE-9SCmE



_____________________________________________________________________________________


Mentiin yksityisopetkseen Maalahteen, Milla opettajana. Meita oli Tanja & Lumo ja Lotta & Kiwi ja mentiin mun autolla. Tultiin niin ajoissa että käytiin "pappadagiksessa" kahvilla ensin.
Milla oli tehnyt oikeen mukavan radan jossa oli muutama haastava kohta. Zeldan kans mun on ongelmia statin kans, en saa sen jäämään paikoilleen, ei sitten millään jää siihen istumaan, joka kerta se nousi. Olen pari viikkoa treenannut istumista naksuttimen kans mutta aglity reeneissä se hiipii heti kun olen lpistänyt sen istumaan ja jätän sen siihen. Pitää keksiä jotain muutajoka toimis.
Yhdessä kohtaan radassa en millään saanut sulikäännöstä toimimaan, zelda ois varmaan osannut sen mutta en itse saanut sen luonnostumaan, ei tuntunut luontevalta, sitä pitää reenata lisää. Olen tosi tyytyväinen harjoituksiin. Pystyin jopa juoksemaan jalkani kanssa, vaikka seuraavana päivänä olen kipee, pitää hoitaa sen jäällä ja jääsalvalla. Viikon päästä sunnuntaina olis epikset maalahdessa. Pitäis vissiin mennä jotta pääsee vauhtiin. saa nähdä jos tässä kirjoituksessa on paljon kirjoitusvirheitä kun nyt olen kirjoittanut tämän ilman lukulaseja

Tässä on linkki jossa näkyy osa rataa ja varsinkin meidän ongelma startissa.
http://youtu.be/TpykE-9SCmE

1329043017_img-d41d8cd98f00b204e9800998e