Piti oikeen nousta vähä varemmin aamulla että ehti ottaa pienet harjoitukset.
Otettiin hyppyä (rima maassa). Kiertämistä molemmin puolin, palkitseminen kädestä molemmin puolin. eteenpäin lähettäminen yhyren esteen yli, sitten kahden yli, namu oli lautasella esteen takana.
Hyppy yhdenesteen yli ja sit toisen jolloin leikkasin takaa, sama molemmilta puolin.
Sitten sama mut valssasin ja otin koiran käteen. Puomin kontaktia kahteen otteeseen, se vapaa käskyn niin ja sai tulla pois. Puomi 2 krt, se ylitti sen lentäen eikä ehtiny pysähtyy kontaktilla, uudestaan otettiin se sama ja opetin "himmaa" käskyn ja se hiljensi vauhtia alastulolla.
Kepit 4 krt (se kiertää 3 keppiä) jossa kaaret. Hyvin meni ja koira oli innokas

 

Morgon träning
Jag steg upp tidigare för att hinna med att träna lite.
Vi tog hopphinder (ribborna på marken). Vi tog "runt" från båda sidor, belöningen varannan gång från ena handen o sedan andra samtidigt som jag svängde mej. sändande framåt över 1 hinder, sedan 2 hinder, hon fick springa och ta belöningen som var bakom hindret..
Hopp över 2 hinder, starta samtidigt och skickade framåt samtidigt som jag sprang bakom hunden till andra sidan av hindret. Samma från båda sidor.
Sedan samma sak men jag valsade och tänkte på det egna kroppsspråket så det visade rätt.
Kontakten på bommen tog vi 2 ggr. Hon fick gå bort från kontakten med frihets kommandot. Tog hela bommen, farten var så hård så hon hann inte stanna på kontakten. Vi tog den på nytt och jag lärde henne att sakta in på nerfarten med kommandot "himmaa".
Slalom, hon går runt 3 pinnar, med bågarna runt. vi tog 1 gång så att jag gick från båda håll och båda sidor, alltså 4 ggr.
Träningen gick bra och hunden tyckte det var gör kul.