tog en kort och fartfylld träning med Zelda i morse.

2 hopphinder efter varandra, därefter sväng mot höger och slalom.
Jag satte Z i början, 3 meter från första hindret och gick och ställde mej bakom det andra hindret. Jag gav kommandot att hon får komma och hon kom snabbt och sedan skickade jag iväg henne till slalom och hon tog början själv och sedan sprang jag som brevid henne ca 1 meter brevid och 1/2 meter framför och peppade henne med ord för att hålla farten. Och hon gjorde det riktigt bra. tog slalom så att jag gick på båda sidorna och från båda hållen. Jag har nu tagit bort några bågar från slalomen och hon går bra endå

__________________________________________________________

tein Zeldan kans lyhyen ja ytimekkään treenin aamulla.

2 hyppyä perätysten jonka jälkeen loiva käännös oikealle ja kepit.
Laitoin Z muutaman metrin eka hypyn taakse istumaan. Menin itse toisen hypyn taakse. Sitten annoin komennon että saa tulla, se tuli lujaa ja sitten lähetin sen kepeille jotka se otti omaaloitteisesti alusta ja sit menin viereen, noin 1 metri sivulle ja 1/2 metriä sen eteen ja innostin vielä sanalla "kep, kep, kep". Otin niin että menin molemmilla puolilla. Olen ottanut pois muutaman kaaren kepeistä ja se menee silti oikeen.